Tankekart er eit godt verktøy å nytte i mange samanhengar. Sjølv brukar eg det ofte, fordi det hjelper meg til å strukturere tankar og disponere kunnskap. I arbeid med elevar har eg som oftast brukt det til idémyldring, eller til framstilling og gjennomgang av ulike tema.
Å visualisere tankar og kunnskap i høve til planlegging og idéfase er viktig i alle fag, så kvifor berre nytte det i til dømes norsk? Eg stiller spørsmålet, fordi eg har erfart at det er i lærebøker for norskfaget det først og fremst vert vist til verktøyet.
Handskrivne tankekart er nok mykje brukt i skulen i dag, men i følje Høiland og Wølner er det framleis ikkje så vanleg at ein nyttar seg av digitale tankeverktøy. (Høiland og Wølner, 2007) Sjølv har eg i undervisningssamanheng nytta verktøyet som finns i Microsoft Office Word, som i 2010 versjonen heiter Smart Art. At det finns gode digitale tankekart gratis på nettet var nytt for meg, -nok ei hyggeleg overrasking for ein over middels digitalt interessert lærar!
På tredje samling fekk vi ioppgåve å laste ned programmet Mindomo. Personleg likte eg dette programmet mykje betre enn Freemind. Eit stort pluss i høve til dette programmet, er at det går an å dele med andre. Programmet har også ein fin introduksjonsvideo, noko som gjorde at ein kom raskt i gong.
På samling tre, fekk vi i oppgåve å bruke Mindomo, når vi skulle finne fordelar og ulemper ved digitale tankekart kontra tankekart på papir. Under har eg limt inn resultatet av “argument-sankinga”.
_______________________________________________________
Kjelder:
Freemind [Internett] Tilgjengeleg frå , http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page
Høiland, T. og T.A. Wølner, (2007) Fra digital ferdighet til kompetanse, Oslo, Gyldendal Akademisk Forlag
Mindomo [Internett] Tilgjengeleg frå , http://www.mindomo.com/
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar