søndag 28. november 2010

Smart med smarte tavler?

SmartBoard er namnet på ein type interaktiv tavle, som er på full fart inn i norske klasserom, - i alle fall i min heimstadkommune, Bremanger. Ved skulen eg arbeider på, har vi eitt SmartBoard til kvart klasserom, ein luksus mange misunner oss! Om det er så smart i forhold til læring, veit vi ikkje enno, då det er gjort lite forsking på området.(Jf. Seterås, Kristin B, HVO, 2010) Men etter mi erfaring er verktøyet svært motiverande å bruke i læringsprosessar, både for store og små.

Det å kunne bruke digitale verktøy er eit av dei fem grunnleggande ferdigheitene som er integrert i dei ulike kompetansemåla i LK06. I følge kunnskapsløftet skal elevane kunne uttrykkje seg gjennom ulike digitale medium, og kunne nytte digitale verktøy som eit læringsverktøy.(LK06)

Med tanke på dette er ei interaktiv tavle, etter mi meining, ein ståande invitasjon til å få oppfylt dette. Har du ei slik tavle montert i klasserommet, vert det naturleg å bruke det som eit digitalt verktøy i alle timar, i større eller mindre grad. Etter at eg sjølv fekk tilgang på SmartBoard er både krittavla, flippoveren og oppkoplinga av projektoren blitt ein saga blott.


Lista over fordelane med IAT (interaktiv tavle) er lang, og erfaringsmessig meiner eg dei viktigaste er at ein kan:

  • styre maskina ved tavla, og på den måten ha god kontakt med elevane
  • lagre tavlenotatar
  • få meir merksemd ved gjennomgang av nytt stoff
  • gjere klart undervisningsopplegga på førehand, med illustrasjonar, lyd, koplingar m.m.
  • la elevane få ta på/flytte på, og lage ulike objekt med berre hendene

Men fører IAT til meir læring?

Som sagt veit vi enno lite om læringseffekten i høve til bruk av IAT.  Det blir spennande å sjå kva svar forsking på området vi gje i framtida. Eg trur uansett at det vil bli ulik bruk av desse tavlene, fordi lærarar stiller med ulik digital kompetanse. Nokre vil utnytte verktøyet maksimalt, andre ikkje, om dei då ikkje får naudsynt  opplæring.  Om ein skule vel å investere i IAT, meiner eg det er like viktig å invistere rikeleg med tid til å lære seg verktøyet skikkeleg. Om verktøyet blir godt utnytta, trur eg dette er ein god veg å gå, og at læringseffekten kjem. (Jf. Skrindo, A.B, IT-avisa)
_____________________________________________________________________

Kjelder:
Brekke, A. S. (2009), Interaktive tavler - pedagogisk forbedring eller bare moro?, IT-avisa,[Internett] Tilgjengeleg frå: http://www.it-avisa.uio.no/nyheter/2009/interaktive-tavler.html

Kunnskapsdepartementet (2006): 
 Læreplanverket for Kunnskapsløftet. (LK06)
URL: www.utdanningsdirektoratet.no/lk06

Seterås, K.B (2010):
 Samling 3_Interaktive tavler_ DKL101 haust 2010,  Høgskulen i Volda: publisert som PDF i LMS





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar